Địa điểm

Hồ Chí Minh

Lầu 5, Tòa nhà Bảo Việt, 233 Đồng Khởi, P. Bến Nghé, Quận 1, TP. HCM

Location
  • Lương

    Thỏa thuận

  • Kinh nghiệm

    Không yêu cầu kinh nghiệm

  • Số lượng

    1

  • Hết hạn nộp

    02/01/2026

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Laptop
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

This position reports to OTC Marketing Director.

The Senior Brand Manager acts as an overall champion for assigned OTC brands, ensuring alignment with the company’s objectives and strategy. Responsible for managing the entire product line life cycle from strategic planning to tactical activities. This includes developing new products and line extensions, defining brand vision, creating strategic plans, developing marketing plans, managing budgets, and working closely with internal and external parties to achieve goals.

  • Work with the OTC Marketing Director to determine long-term directions and strategies for assigned brands.
  • Define brand vision, positioning statements, and create strategies to support the vision.
  • Develop strong marketing plans to achieve sales, profit, and marketing objectives.
  • Execute marketing programs flawlessly and timely; monitor and evaluate program results against planned objectives, and recommend and implement contingency plans as needed.
  • Develop advertising, media, and project briefs; work closely with agencies to create and improve advertising campaigns and marketing communications.
  • Maintain in-depth knowledge of key business data and apply an understanding of relevant internal and external data trends to the planning process.
  • Manage and monitor the brand’s P&L and A&P budget to prevent over/under spending; understand how brand profitability impacts category and total company portfolio, and provide input and recommendations for brand productivity and P&L improvements.
  • Lead and manage new product development, working closely with key enablers to ensure timely and feasible product launches.
  • Collaborate with Market & Customer Intelligence (MCI) to conduct market research for product development, specify necessary research, and visit customers and consumers to determine needs and desires.
  • Work closely with Demand Planners to develop product forecasts and monitor inventory and supply levels to ensure forecast accuracy; negotiate and align forecast targets with Trade Marketing.
  • Establish and build strong relationships with key opinion leaders, medical associations, and target customers across relevant therapeutic sectors.
  • Plan and conduct Continuing Medical Education (CME) Programs.
  • Provide sales teams and medical representatives with necessary support, including promotional materials and product training.
  • Develop promotional and communication materials that comply with regulatory, legal, and medical guidelines.
  • Conduct regular field visits to understand the current business state and generate new insights for strategies and programs to achieve company goals.

Yêu Cầu Công Việc

Professional Background

  • Degree in Pharmacy, Business, Marketing, or a Scientific/Healthcare field.
  • Minimum 7-10 years of experience at similar roles in Marketing and Product Management, preferably in the Pharmaceutical or Healthcare Industry.

Competency Requirements

  • Strong foresight and forward planning.
  • Organizational skills with the ability to multi-task.
  • Results-oriented with determination to get things done.
  • Ability to translate insights into actionable strategies.
  • Strong potential in strategy development and leadership.
  • Proven track record in product marketing within the pharmaceutical sector.
  • Detail-oriented with strong project management, analytical, problem-solving, communication, and interpersonal skills.
  • Proficient in Windows-based software.
  • Fluent in spoken and written English.
  • Willingness and ability to occasionally travel.

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
Địa điểm 5th Floor, Bao Viet Financial Center Tower, 233 Dong Khoi, Sai Gon Ward, Ho Chi Minh City
Thông tin công ty
  • Qui mô công ty:
  • Loại hình hoạt động: 100% vốn nước ngoài
  • Website: https://unitedpharma.com.vn/
0 followers

Giới thiệu về công ty

United International Pharma (UIP) vinh dự 5 năm liên tiếp 2021, 2022, 2023, 2024 và 2025 đạt giải thưởng "Công ty có môi trường làm việc tốt nhất" do HR Asia bình chọn. 

UIP là thành viên của Unilab - trụ sở đặt tại Manila, Philippines - một tập đoàn chuyên chăm sóc sức khoẻ tại châu Á có nhiều trụ sở hoạt động tại 10 quốc gia trong khu vực châu Á Thái Bình Dương, sản xuất khoảng 350 nhãn hàng dược phẩm được ưa chuộng với chất lượng cao và là những sản phẩm chuyên chăm sóc sức khoẻ cho người tiêu dùng. Những sản phẩm này được sản xuất tại 12 nhà máy trang bị hiện đại ở Philippines, Indonesia, Trung Quốc, Thái Lan và Việt Nam.

UIP hiện diện tại Việt Nam từ năm 1990, là công ty 100% vốn nước ngoài với nhà máy đầu tiên được xây dựng năm 1997, một trong những nhà máy đầu tiên đạt chứng nhận WHO-GMP-GLP-GSP, ISO và OHSAS. Hiện tại, nhà máy mới của UIP đặt tại khu công nghiệp VSIP 2 - Bình Dương, đạt tiêu chuẩn EU-GMP giúp UIP trở thành nhà máy dẫn đầu về chất lượng vượt trội mang tính toàn cầu.

UIP cung cấp các sản phẩm và dịch vụ y tế có chất lượng cao với giá hợp lý nhằm nâng cao sức khỏe và cuộc sống phong phú cho cộng đồng. Chúng tôi cùng nhau phục vụ và làm việc đoàn kết trong một gia đình thống nhất. 

Chúng tôi tin vào sự thành công thông qua con người thể hiện qua tinh thần "Bayanihan". Điều này đã làm nổi bật những tiềm năng, mang tính cá nhân và chuyên nghiệp, từ nhân viên và đối tác của mình để tạo nên chất lượng cuộc sống tốt hơn cho bản thân, công ty và cộng đồng.
--------------------------------------------------------------------

United International Pharma (UIP) honourly to be awarded as one of the "Best Companies To Work For" by HR Asia for 5 consecutive years 2021, 2022, 2023, 2024 and 2025.  

United International Pharma (UIP) is a subsidiary of United Laboratories (Unilab), which is one of the leading pharmaceutical companies in Southeast Asia and in the Indo-China region with a wide range of over 350 well-known pharmaceutical products from general medication, food supplements, personal, primary and chronic care, manufactured by 12 high-standard factories in Philippines, Indonesia, China, Thailand, Myanmar and Vietnam. 

UIP - a 100% foreign-owned company - engaged in the manufacturing and promotions of pharmaceutical products in Vietnam since 1990, had the first factory established on 1997. UIP factory is one of the first to get WHO-GMP-GLP-GSP, ISO and OHSAS. As of today, the new EU-GMP standardized factory located at VSIP II - Binh Duong has made UIP become global standardized factory. 

We provide quality and affordable healthcare products and services that promote and enrich life for all communities that we serve by working together as one united family.

We believe in succeeding through people in the spirit of "Bayanihan" that brings out the full potential of our people and partners, personally and professionally, resulting in a better quality of life for themselves, the company and the community.

Thông điệp từ Công ty

United for Health, United for Life

Việc làm đang tuyển

Senior Brand Manager (OTC)

Công ty TNHH United International Pharma

$ Thỏa thuận

Hồ Chí Minh
Cập nhật: 

OTC Key Account Senior Manager

Công ty TNHH United International Pharma

$ Thỏa thuận

Hồ Chí Minh
Cập nhật: 

ETC Key Account Supervisor (North)

Công ty TNHH United International Pharma

$ Thỏa thuận

Hà Nội
Cập nhật: 

ETC Key Account Supervisor (South)

Công ty TNHH United International Pharma

$ Thỏa thuận

Hồ Chí Minh
Cập nhật: 

Medical Representative - Trình dược viên ETC (Hồ Chí Minh)

Công ty TNHH United International Pharma

$ Thỏa thuận

Hồ Chí Minh
Cập nhật: