- Qui mô công ty:
- Loại hình hoạt động: 100% vốn nước ngoài
- Website: http://abbottcareers.com/
05/12/2025
Bán hàng / Kinh doanh, Y tế / Chăm sóc sức khỏe / Thẩm mỹ / Làm đẹp, Dược phẩm/ Hóa Mỹ Phẩm
Nhân viên chính thức
Nhân viên
Thỏa thuận
Không yêu cầu kinh nghiệm
1
05/01/2026
MAIN PURPOSE OF ROLE
Contribute to a solid foundation for the product long-term growth - through increasing awareness among Health Care Professionals (HCPs) on the important roles of improving quality of life.
To build the confidence level of HCPs on recommendation of designed products.
Assure consistent demand growth and achievement of business goals & targets in assigned territories by identifying opportunities and gaining new business, while maintaining and growing existing business.
Maximize the return on investment in key accounts by planning and implementing a strategic approach that aligns with business strategy in both short and long-term.
Achieve profitable business relationships by building a partnership with key accounts.
MAIN RESPONSIBILITIES
Territory Management
Develop customer database with detailed records of target accounts as hospitals, private vaccination centers, prevention medical center (PMC), Centers for Disease Control and Prevention (CDC), etc.
Evaluate, classify, and identify precise target customers that have greatest effect on use of company products
Identifies key accounts, health care professionals, and business issues that have greatest effect on use of company products by meeting with existing and potential customers to identify their clinical needs, goals and constraints related to patient care.
Establish & maintain close relationship with key accounts & develops relationships with decision makers to facilitate future sales.
Monitor market trends and competitor activity in assigned territory.
Planning and organizing:
Utilize customer database for preparing weekly & monthly working plan, daily detailing calls, resource allocation plan, or direct-to-consumer marketing activities.
Business development
Build tender quarterly.
Ensure good execution of all Sales & Marketing programs in assigned territory. Strictly track and provide feedback on the programs to upper levels.
Harmonize diversified activities (product presentation, consultation…) in various relating fields: hospital, health centers.
Strengthens customer relationships by performing sales support activities (e.g. internal and external customer training, launches, and updates).
Others
Well update of product knowledge, as well as health care scientific backgrounds.
Ensure activities to comply with Company Business Code of Conduct and all local applicable laws within scope of function responsibility.
Carry special work as assigned by Management.
Work Experience
Minimum 3 years of experience in the healthcare industry. Experienced in Vaccine and building Tender is a plus.
Education
Bachelor/University degree of Medical/Pharmacy qualification
CORE Skills Required
Professional Skill
Planning, negotiation, and analytical skills
Good interpersonal communication, ability to lead and drive, adaptability
Communication
Customer focus
Time management
Persuasiveness/ Sales-oriented ability
Behavioral / Leadership Skill (Competencies required for role)
Apply Abbott Capabilities Framework
Continuous improvement behavior
Computer Skill
MS Office
Abbott (hay tên đầy đủ Abbott Laboratories) – Được thành lập từ năm 1888 tại Hoa Kỳ, trong hơn 135 năm qua, Abbott là một trong những tập đoàn cung cấp các sản phẩm chăm sóc sức khỏe hàng đầu tại Mỹ. Chúng tôi tạo ra những sản phẩm đột phá – trong chẩn đoán, thiết bị y tế, dinh dưỡng và dược phẩm – để giúp bạn, gia đình và cộng đồng có cuộc sống khỏe mạnh hơn với đầy những tiềm năng vô hạn. Ngày nay, đội ngũ 115.000 nhân viên của chúng tôi đang cùng làm việc để mang lại tác động bền vững đến sức khỏe của người dân tại hơn 160 quốc gia. Với vai trò là một trong những công ty dược phẩm có bề dày kinh nghiệm hơn trăm năm, Abbott đã nghiên cứu và phát triển, sản xuất và đưa ra các sản phẩm và dịch vụ chăm sóc sức khỏe có chất lượng cao cho đời sống con người.
Đến năm 1995, Abbott lập văn phòng đầu tiên tại Việt Nam, chăm sóc sức khỏe và cải thiện chất lượng cuộc sống cho người Việt.
Trong hơn 20 năm qua, Abbott đã nỗ lực để giúp đỡ người dân Việt Nam sống một cuộc sống lành mạnh hơn thông qua danh mục đa dạng các sản phẩm dinh dưỡng phát triển trên nền tảng khoa học, các công cụ chẩn đoán, dược phẩm và thiết bị mạch tim.
Tại Abbott, chúng tôi quan tâm đến từng nhân viên và giúp đỡ họ xây dựng sự nghiệp của mình. Chúng tôi khuyến khích nhân viên tận hưởng niềm vui trong công việc, tìm thấy động lực trong việc giúp mọi người sống trọn vẹn bằng những công nghệ thay đổi cuộc sống mà chúng tôi tạo ra.
Abbott sẵn sàng trao quyền cho nhân viên và tôn trọng sự đa dạng, cũng như hỗ trợ nhân viên trong chặng đường phát triển. Abbott có một nét văn hóa để thu hút và giữ chân nhân tài chính là việc mang đến cho nhân viên niềm tin vào sứ mệnh và giá trị của công ty, từ đó có động lực để đưa ra những giải pháp cải tiến, giúp giải quyết các vấn đề sức khỏe, đem đến cuộc sống tốt đẹp hơn cho mọi người. Là một phần của Abbott, các nhân viên cảm thấy tự hào khi được làm một công việc có ý nghĩa và được trao cơ hội để mang đến những tác động tích cực cho cuộc sống của mọi người trên khắp thế giới, điều này thúc đẩy họ cống hiến tài năng và nỗ lực để làm cho cuộc sống tốt hơn.
Abbott
$ Thỏa thuận
Abbott
$ Thỏa thuận
Abbott
$ Thỏa thuận