Địa điểm

Hà Nội

Location
  • Lương

    Thỏa thuận

  • Kinh nghiệm

    Không yêu cầu kinh nghiệm

  • Số lượng

    1

  • Hết hạn nộp

    31/12/2025

Phúc lợi

Mô tả Công việc

Job Purpose:

  • Participate in designing new products;
  • Price new products, revamp current products;
  • Perform relevant actuarial tasks including modelling, technical supports for sale force;
  • Cooperate with relevant departments in launching new products, completing product guidelines;
  • Support sale channels and customer service departments;
  • Perform other tasks upon manager’ requests.

Key Responsibilities:

1. Participate in designing new products:

  • Cooperate with relevant departments (sale, bancassurance, marketing) to perform researches on market demand, competitors’ products, compare the company’s products to competitors’ products to identify the differences.
  • Propose ideas on new products from product development perspective

2. Price new products, revamp current products:

  • Participate in evaluating, proposing and setting up pricing assumptions
  • Participate in determining appropriate pricing model for each product including benefits cashflow, financial KPI, premium rates, policyholder’s cashflow, premium comparison with other similar products in the market
  • Perform pricing report and related pricing documents
  • Calculate commissions, expenses or exclusive payments for special channels such as digital channel, tele sale channel
  • Participate in providing pricing guideline

3. Product monitoring

  • Monitoring profitability of product and support line manager to proposal suitable management actions for future product’s strategy.

4. Perform relevant actuarial tasks

  • Work with reinsurer on reinsurance rates, perform reinsurance reports periodically
  • Provide comments on risk assessment and underwriting from product development perspective
  • Propose relevant comments on other actuarial tasks

5. Cooperate and support relevant departments in launching product, complete product regulations and guidelines

  • Discuss with others internal and external stakeholder on product features, illustration, regulations and product guidelines, product configuration documents
  • UAT for business functions in IT system (SAP, EBAO or other systems)
  • Participate in conducting and completing product regulations

6. Support sale and customer services

  • Support relevant departments of HO (claim management, policy management…)
  • Support branches following their requests

7. Other tasks upon manager’s requests

  • Provide assessments/information following relevant departments (for example, Bancassurance)
  • Provide figures following requests of auditors
  • Provide comments on relevant plans of the company

Yêu Cầu Công Việc

  1. Qualification: Good university degree in actuarial, finance, mathematics, statistics or economics
  2. Experience: 4 year experience in a Life insurance company at least, Vietnam market is preferred
  3. Certification: Pass at least 3-4 actuarial exams from the popular International Society of Actuarial 
  4. Language: Good at English and Vietnamese

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
Địa điểm Tòa nhà MB 21 Cát Linh, Phường Ô Chợ Dừa, Hà Nội
Thông tin công ty
  • Qui mô công ty:
  • Loại hình hoạt động: Liên doanh
  • Website: https://mblife.vn/
0 followers

Giới thiệu về công ty

Công ty TNHH Bảo hiểm nhân thọ MB Ageas (MB Life) được thành lập theo Giấy phép thành lập và hoạt động số 74/GP/KDBH, ngày 21 tháng 7 năm 2016 của Bộ Tài chính. Được sự cấp phép của Bộ Tài chính - theo Giấy phép điều chỉnh số 74/GPDC5/KDBH, kể từ ngày 04/08/2025, Công ty TNHH Bảo hiểm nhân thọ MB Ageas chính thức đổi tên thương hiệu từ MB Ageas Life thành MB Life.

Thương hiệu MB Life tiền thân là MB Ageas Life được xây dựng trên cơ sở giữa 3 thành viên góp vốn gồm: Ngân hàng TMCP Quân đội (MB) của Việt Nam, Tập đoàn Ageas từ Bỉ và Công ty bảo hiểm nhân thọ Muang Thai từ Thái Lan.

Hướng đến mục tiêu trở thành Công ty bảo hiểm nhân thọ được tin yêu nhất, MB Life thực hiện chiến lược phát triển "Đa kênh". Trong đó, kênh Bancassurance được triển khai rộng khắp tại gần 500 chi nhánh, phòng giao dịch Ngân hàng TMCP Quân Đội (MB), Ngân hàng TNHH MTV Việt Nam Hiện Đại và Ngân hàng TMCP Bắc Á trên toàn quốc. Kênh đại lý truyền thống tiếp tục mở rộng với hàng ngàn tư vấn viên, cùng hệ thống văn phòng chính thức có mặt tại khắp các tỉnh thành. Kênh kỹ thuật số được phát triển đồng bộ, thông minh và chuyên nghiệp trên các nền tảng website, fanpage, Zalo, Youtube, ứng dụng MBAL Style, ứng dụng MBro, Core Ebao...

Đó là những tiền đề quan trọng để MB Life hiện thực hóa sứ mệnh: "Đồng hành cùng Bạn dựng xây hạnh phúc" - Mang đến thị trường bảo hiểm nhân thọ Việt Nam một cách tiếp cận mới, đối với các sản phẩm tài chính nói chung và sản phẩm bảo hiểm nói riêng.

Việc làm đang tuyển

[IT Dept.] Senior IT Security

CÔNG TY TNHH BẢO HIỂM NHÂN THỌ MB AGEAS

$ Thỏa thuận

Hà Nội
Cập nhật: 

[Actuary Dept.] Senior Pricing Actuary

CÔNG TY TNHH BẢO HIỂM NHÂN THỌ MB AGEAS

$ Thỏa thuận

Hà Nội
Cập nhật: 

[Phòng Thương hiệu và CX] Chuyên viên cao cấp Digital Marketing

CÔNG TY TNHH BẢO HIỂM NHÂN THỌ MB AGEAS

$ Thỏa thuận

Hà Nội
Cập nhật: